Ötperces pillanatok - Hívjon meg egy italra

otperces_pillanatok_hivjon_meg_egy_italra.jpg

- Hogy én hívjam meg Önt egy italra? Viccel? - hangos kacagással díjazta hősünk próbálkozását az ismeretlen, csinos hölgy.

A bárban páran felfigyeltek a kicsattant nevetésre, a párocska felé fordultak, kíváncsian várták a folytatást. Még a pultos is abbahagyta a poharak törölgetését, közelebb húzódott, hogy hallja, mit lép erre a középkorú, cingár, szemüveges kalandor.

- Teljesen komolyan gondoltam, de Ön az okát is tudja, miért...

- Én? Az okát? Mit feltételez rólam! Hiszen nem is ismerem Önt!

- Pont ezért gondolom azt, hogy ideje lenne legalább pár mondatra megismernünk egymást, bár ezt nem én kezdeményeztem - biccentett a férfi.

- Ki ne találja, hogy én voltam az, aki kihívta maga ellen a sorsot! - forgatta a szemeit a csinos szőkeség.

- Pedig tudom, hogy Ön volt az kisasszony. Nem szokásom bárban ismerkedni, de ha már így kiprovokálta...

- Csak nem csúnyának tart engem?

- Ellenkezőleg! Nem is merném megszólítani, hiszen elbűvölő, de tudja...

- Ha elbűvölő vagyok maga szerint, akkor mi okom lenne ismerkednem Önnel?

- Lehet, hogy nem akar, de muszáj lesz. Nem hagyhatom szó nélkül, amit tett.

- Nem tettem semmit, kérem! Láthatta: itt iszogattam a pultnál, amikor egy perce megjelent és leszólított egy italra.

- Mi mást tehettem volna? Nem járok ilyen helyekre, de...

- Akkor mit keres itt? Azt ne mondja megint, hogy ennyire elbűvölő vagyok, mert ez már lejárt lemez! Ahogyan más sablonnal sem lenne semmi esélye. Ilyen régimódi, ósdi szövegekkel próbálkozzon másnál, de ne nálam!

- Másnál sem fogok, mert feleségem van. Kivételesen most csak Önnél...

- Szépen vagyunk! Felesége van és mégis ismerkedik? Nahiszen! Ilyenek maguk férfiak, megcsalják a feleségüket, ahol és ahogy csak tehetik! Szégyellje magát!

A mondat vége kellően erősre, lenézőre és hangsúlyosra sikerült, lassan mindenki a civódó párocskát figyelte. A csapos ugrásra készen állt a pult mögött, hogy a hölgy védelmére keljen. Lesújtó pillantások kereszttüzében, szinte megsemmisülten hajtotta le a fejét a már deresedő hajú férfi.

- Szégyellném is, de higgye el kisasszony, nem szívesen jöttem Ön után.

- Szóval követett engem! Zaklatni merészel? Mióta jött utánam?

- A metrótól...

- Annak már vagy negyedórája! Jó, hogy nem kapott el egy sötét sikátor mellett!

- Kérem, én sosem tennék ilyet! - tiltakozva rázta a fejét az úr. - Nézzen rám...

- Az nem külsőtől függ, hogy kiben mi lakozik. Maga amúgy sem az esetem.

- Köszönöm az őszinteségét, a szimpátia kölcsönös.

- Csak nem utál engem? Mondja ki, itt mindenki előtt, hogy gyűlöl!

- Kérem, nem gyűlölöm, csupán házas vagyok és...

- Már mondta, ne is folytassa! Maga hitvány egy alak, mondhatom! Felesége van, idegen nőket követ az utcán a sötétben, majd meghívatja magát egy italra. Szánalmas!

Pár másodpercnyi néma csend következett. Férfit ritkán aláztak meg úgy, ahogyan emberünket az imént. Mély levegőt vett, mintha utolsó lélegzetére készülne a végső vízbe merülés előtt, majd enyhén remegő hangon próbálkozott újra:

- Ha mégis meghívna egy italra, elárulnám, miért szólítottam le. Utána ígérem, békén hagyom!

- Rendben - adta meg magát vállát vonva a szőke nő -, de akkor tényleg itt hagy engem!

- Persze! Szavamat adom!

- Egy italt az úrnak, amit kér! - intett a csaposnak. - Nekem egy whiskeyt.

A férfi arcán megrándult egy izom, mintha fájdalom érné a rendelés hallatán, de végül csak annyit mondott:

- Szénsavmentes vizet!

- Meg akar sérteni, uram? - háborodott fel a nő.

- Eszemben sincs, de ma még vezetnem kell! - lépett hátra a férfi.

- Az más. Akkor ennyi volt, ugye? Megkapja a vizét és elmegy.

- Persze. Kifizetné, kérem?

- Oh, igen, máris! - csapott a fejéhez a szőkeség.

- Egyben megkérhetem, hogy azt a tárcát, amit most a kezében tart, és vagy húsz perce a metrón vett el tőlem, visszaadja nekem?

A bejegyzés trackback címe:

https://mikemenders.blog.hu/api/trackback/id/tr8413497677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása